Voedingscentrum.nl maakt gebruik van cookies. Waarom? Lees onze uitleg.
Menu van de Week Recept van de dag
Traditioneel Brits recept met lamsvlees
2 personen
30+ minuten
Ga naar
Encyclopedie

De Voedingscentrum Encyclopedie is de kennisbank van het Voedingscentrum. Je vindt er inhoudelijke informatie over allerlei onderwerpen.

Je kunt op 2 manieren zoeken naar onderwerpen in de encyclopedie: via het zoekveld en via het alfabet.

Nieuw
Populair
Ga naar
 

Wat kan mijn kind eten en drinken tijdens en na het sporten?

Een uur sporten per dag hoort bij het gewone beweegpatroon van een kind. Het is daarom niet altijd nodig om je kind eten te geven tijdens of na het sporten.

Maar heeft je kind trek? Geef bij voorkeur groente of fruit. Denk aan aardbeien, een schijf meloen, stukjes appel, druiven, worteltjes en snoeptomaatjes. Voor de grotere trek kun je een belegde volkoren boterham geven. Aandachtspunt: tussendoortjes zoals een sportdrankje, koek, chips of een patatje bevatten veel calorieën, vaak zelfs meer dan je kind tijdens het sporten verbrand heeft. 

Zorg verder dat je kind voldoende water drinkt, zeker als het warm is. Speciale sportdrankjes of zoete drankjes zijn niet nodig. 
Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Ontvang elke 2 weken tips en nieuwtjes over gezond, duurzaam en veilig eten in je mailbox.