Voedingscentrum.nl maakt gebruik van cookies. Waarom? Lees onze uitleg.
Encyclopedie

De Voedingscentrum Encyclopedie is de kennisbank van het Voedingscentrum. Je vindt er inhoudelijke informatie over allerlei onderwerpen.

Je kunt op 2 manieren zoeken naar onderwerpen in de encyclopedie: via het zoekveld en via het alfabet.

Nieuw
Populair
Ga naar
 

Pagina helaas niet gevonden

Gezocht naar
Home / Pers / Persberichten / Ouders: kindermarketing hoort niet thuis op scholen, sportevenementen en social media
Ouders: kindermarketing hoort niet thuis op scholen, sportevenementen en social media
Veel ouders hebben moeite met kindermarketing. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het Voedingscentrum. Vooral kindermarketing die plaatsvindt op scholen, tijdens sportevenementen...
Home / Pers / Standpunten / Kindermarketing
Kindermarketing
Het Voedingscentrum vindt dat kinderen onvoldoende beschermd worden tegen reclames voor voedingsmiddelen die veel suiker, verzadigd vet en of zout bevatten. Reclame hiervoor...
Home / Thema's / Ik ben 9-13 jaar / De Schijf van Vijf / Hoeveel eten heb je nodig?
Hoeveel eten heb je nodig?
Hoeveel kun je eigenlijk eten? Vul hieronder de Schijf van Vijf met jouw gegevens in. Hier komt uit hoeveel eten kinderen van jouw leeftijd nodig hebben. Dat wil niet...
Home / > Nieuwsoverzicht en veiligheidswaarschuwingen / Ouders hebben moeite met kindermarketing
Ouders hebben moeite met kindermarketing
Veel ouders hebben moeite met kindermarketing, dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het Voedingscentrum. Vooral kindermarketing die plaatsvindt op scholen, tijdens sportevenementen...
Home / Thema's / Ik ben 9-13 jaar / Snoepje? Nee, bedankt / Wat koop je voor je zakgeld
Wat koop je voor je zakgeld
Fijn, zakgeld! Euro’s die je kunt sparen voor speelgoed, games of iets anders groots dat jij graag wilt hebben. Toch? Of geef jij elke week alles meteen uit? Sommige...
Encyclopedie / Kindermarketing
Kindermarketing
Met kindermarketing bedoelen wij reclame en promotie specifiek voor voedingsmiddelen gericht op kinderen. Kindermarketing heeft een direct effect op de kennis, voorkeuren...
Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Ontvang elke 2 weken tips en nieuwtjes over gezond, duurzaam en veilig eten in je mailbox.